Our Runaway Kite

Madhyamik English Suggestion 2024 – Our Runaway Kite

Madhyamik English Suggestion 2024 – Our Runaway Kite | মাধ্যমিক English সাজেশন ২০২4 যদি যদি কোন কিছু বাদ পড়ে যায় তাহলে কিন্তু তোমরা অবশ্যই নিচে কমেন্ট করে জানাবে। আমরা এই যে সাজেশন তৈরি করে দিলাম এটা কিন্তু খুবই গুরুত্বপূর্ণ সমস্ত পরীক্ষার্থীদের জন্য তো অবশ্যই কিন্তু full সাজেশনটা আপনারা কমপ্লিট করে নেবেন কারণ সমস্ত প্রশ্ন মাথায় রেখে এই সাজেশনটা তোমাদের জন্য তৈরি করা হয়েছে নিচে পিডিএফও দেওয়া রয়েছে অবশ্যই তোমরা পিডিএফ তাকে করে নেবে এবং তোমাদের বন্ধু-বান্ধবের সাথে অবশ্যই শেয়ার করে দেবে। Madhyamik English Suggestion 2024 – Our Runaway Kite

যদি কারো কোন কিছু জানার থাকে বা বলার থাকে অবশ্যই নিজের কমেন্ট বক্সটিতে ক্লিক করে কমেন্ট করে দেবেন তাহলে আমাদেরও বুঝতে সুবিধা হবে কার কোথায় অসুবিধা রয়েছে বা সুবিধা হচ্ছে। Madhyamik English Suggestion 2024 – Our Runaway Kite

আশা করব সম্পূর্ণ সাজেশনটা তোমাদের খুব কাজে আসবে তাই অনেক কষ্ট করে এই সাজেশনটা বানানো হয়েছে।

Madhyamik English Suggestion 2024 – Our Runaway Kite দেবে তাদের জন্য কিন্তু এই অংকে সাজেশনটা তৈরি করা হয়েছে। ২০২৩ এর মাধ্যমিক পরীক্ষার্থীদের যদি আরও কোন সাজেশন লেগে থাকে তাহলে অবশ্যই নিচে কমেন্ট করুন বা আমাদের ওয়েবসাইটে ভিজিট করুন এবং সার্চ বক্সে আপনি আপনার প্রশ্নটি লিখুন দেখবেন তার উত্তর নিচে আপনারা পেয়ে যাবেন এবং সমস্ত সাবজেক্টের সাজেশন প্রশ্ন উত্তর পাওয়ার জন্য আমাদের ওয়েব পেজটাকে বুক মার্ক করে রাখুন তাতে তোমাদের সুবিধা হবে।

চাইলে আমাদের টেলিগ্রাম চ্যানেলেও যুক্ত হতে পারো টেলিকম চ্যানেলের লিংক নিচে দেওয়া রয়েছে ধন্যবাদ। Madhyamik English Suggestion 2024 – Our Runaway Kite


Madhyamik English Suggestion 2024 – Our Runaway Kite

Read the following poem :
বঙ্গানুবাদ :

🌐 Of course, there was nobody for us to play with on the Big Half Moon.
বঙ্গানুবাদ : এটা সত্যি, যে আমাদের সঙ্গে খেলার জন্য বিগ হাফ মুনে কেউই ছিল না।

🌐 We just had to make the most of each other, and we did.
বঙ্গানুবাদ : আমাদের একে অপরের সঙ্গে যতটা উপভোগ করা সম্ভব হত, ততটুকুই করতে বাধ্য হতাম।

🌐 We live on the Big Half Moon island.
বঙ্গানুবাদ : আমরা থাকি বিগ হাফ মুন আইল্যান্ডে।

🌐 ‘We‘ are Father and Claude and I and Aunt Esther and Mimi and Dick.
বঙ্গানুবাদ : আমরা মানে বাবা আমি, এস্থার পিসি, মিমি আর ডিক।

🌐 It used to be only Father and Claude and I.
বঙ্গানুবাদ : আগে ছিলাম শুধু বাবা, ক্লড আর আমি।

🌐 It is all on account of the kite that there are more of us.
বঙ্গানুবাদ : আমরা যে এখানে বেশিজন রয়েছি তা ওই ঘুড়িটির কারণে।

🌐 This is what I want to tell you about.
বঙ্গানুবাদ : সেই কথাই আমি তােমাদের বলতে চাই।

🌐 Father is the keeper of the Big Half Moon lighthouse.
বঙ্গানুবাদ : বাবা এই বিগ হাফ মুনের বাতিঘরের রক্ষী।

🌐 I am eleven years old.
বঙ্গানুবাদ : আমার বয়স এগারে।

🌐 Claude is twelve.
বঙ্গানুবাদ : ক্লডের বারাে।

🌐 In winter, when the harbour is frozen over, we all move over to the mainland.
বঙ্গানুবাদ : শীতকালে যখন বন্দরটি বরফে ঢেকে যায়, আমরা সকলে মূল ভূখণ্ডে চলে যাই।

🌐 As soon as spring comes, back we sail to our own dear island.
বঙ্গানুবাদ : বসন্ত আসামাত্রই আবার চলে আসি আমাদের নিজেদের প্রিয় দ্বীপে।

🌐 The funny part used to be that people always pitied us when the time came for us to return.
বঙ্গানুবাদ : মজার ব্যাপার হত যখন আমাদের ফেরার সময় লােকেরা সবসময় সমবেদনা জানাত।

🌐 They said we must be so lonesome over there, with no other children near us.
বঙ্গানুবাদ : তারা বলত এখানে আমরা কত একা, আমাদের কাছাকাছি আর কোনাে বাচ্চা নেই|

🌐 Of course Claude and I would have liked to have someone to play with us.
বঙ্গানুবাদ : অবশ্য আমি আর ক্লড কাউকে খেলার সঙ্গী হিসেবে পেতে চাইতাম।

🌐 It is hard to run pirate caves and things like that with only two.
বঙ্গানুবাদ : শুধু দুজনে মিলে জলদস্যু গুহা বা ওই ধরনের খেলা করা খুবই কঠিন।

🌐 But we used to quarrel a good deal with the mainland children in winter.
বঙ্গানুবাদ : কিন্তু আমরা শীতকালে মূল ভূখণ্ডের বাচ্চাদের সঙ্গে খুব ঝগড়া করতাম।

🌐 So it was perhaps just as well that there were none of them on the Big Half Moon.
বঙ্গানুবাদ : তাই বােধহয় ভালই ছিল যে তারা কেউই বিগ হাফ মুনে থাকত না।

🌐 Claude and I never quarrelled.
বঙ্গানুবাদ : ক্লড আর আমি কখনােই ঝগড়া করতাম না।

🌐 To be sure, Father didn’t seem to have any relations except us.
বঙ্গানুবাদ : এটা সত্যি যে বাবার আমরা ছাড়া আর কোনাে আত্মীয়স্বজন ছিল না।

🌐 This used to puzzle Claude and me.
বঙ্গানুবাদ : এটা আমাকে আর ক্লডকে বিস্মিত করত।

🌐 Everybody on the mainland had relations.
বঙ্গানুবাদ : মূল ভূখণ্ডে সকলেরই আত্মীয় ছিল।

🌐 Why hadn’t we?
বঙ্গানুবাদ : আমাদের কেন নয়?

🌐 Was it because we lived on an island?
বঙ্গানুবাদ : এটা কি আমরা দ্বীপে থাকি বলে?

🌐 We thought it would be so jolly to have an uncle and aunt and some cousins.
বঙ্গানুবাদ : আমরা ভাবতাম একজন কাকা আর পিসি আর কিছু ভাইবােন থাকলে কত মজা হত।

🌐 Once we asked Father about it, but he looked so sorrowful that we wished we hadn’t.
বঙ্গানুবাদ : একবার বাবাকে এই প্রশ্ন করাতে তাঁকে এত দুঃখী দেখাল যে জিজ্ঞেস না করলেই যেন ভালাে হত।

🌐 He said it was all his fault.
বঙ্গানুবাদ : তিনি বললেন, সবই তার দোষ।

🌐 Claude and I didn’t understand what he meant.
বঙ্গানুবাদ : ক্লড আর আমি বুঝতে পারলাম না তিনি কী বােঝাতে চাইছেন।

🌐 It is always lovely on the Big Half Moon in summer.
বঙ্গানুবাদ : বিগ হাফ মুনে গ্রীষ্মকাল সবসময়ই সুন্দর।

🌐 When it is fine, the harbour is blue and calm, with little wind and ripples.
বঙ্গানুবাদ : আবহাওয়া ভালো বন্দরটি নীল ও শান্ত থাকে, মৃদু বাতাস আর ছােটো ছােটো ঢেউ প্রায় থাকেই না।

🌐 Every summer, we had some hobby.
বঙ্গানুবাদ : প্রতি গ্রীষ্মেই আমাদের কিছু শখ হত।

🌐 The last summer before Dick and Mimi came, we were crazy about kites.
বঙ্গানুবাদ : গত গ্রীষ্মে ডিক আর মিমি আসার আগে আমরা ঘুড়ি নিয়ে মেতে উঠলাম।

🌐 A boy on the mainland showed Claude how to make them.
বঙ্গানুবাদ : মূল ভূখন্ডের একটি ছেলে ক্লডকে ঘুড়ি বানাতে শিখিয়েছিল।

🌐 Back on the island we made plenty of kites.
বঙ্গানুবাদ : দ্বীপে ফিরে আমরা অনেক ঘুড়ি বানিয়েছিলাম।

🌐 Claude would go around to the other side of the island and we would play shipwrecked mariners signalling to each other with kites.
বঙ্গানুবাদ : ক্লড দ্বীপের অন্য দিকে যেত আর আমরা ঘুড়ি দিয়ে জাহাজডুবি হওয়া নাবিকদের মতাে একে অপরকে সংকেত জানানোর খেলা খেলতাম।

🌐 We had a kite that was big and covered with lovely red paper.
বঙ্গানুবাদ : আমাদের একটা ঘুড়ি ছিল যেটা খুবই বড়াে আর সুন্দর লাল কাগজে মােড়া।

🌐 We pasted gold tinsel stars all over it and had written our names full on it – Claude Leete and Philippa Leete, Big Half Moon lighthouse.
বঙ্গানুবাদ : এটির সারা গায়ে আমরা সােনালি তারার আকৃতির চুমকি সেঁটে দিয়েছিলাম এবং আমাদের পুরাে নাম—ক্লড লিট এবং ফিলিপ্পা লিট, বিগ হাফ মুন বাতিঘর লেখা ছিল এর ওপরে।

🌐 One day there was a grand wind for kite – flying.
বঙ্গানুবাদ : একদিন ঘুড়ি ওড়ানাের উপযােগী চমৎকার হাওয়া বইছিল।

🌐 I’m not sure how it happened, but as I was bringing the kite from the house, I tripped and fell over the rocks.
বঙ্গানুবাদ : আমি ঠিক বুঝতে পারলাম না কী করে এটা ঘটল, কিন্তু বাড়ি থেকে ঘুড়িটা নিয়ে আসার সময় আমি হোঁচট খেয়ে পাথরের ওপর পড়ে গেলাম।

🌐 My elbow went clear through the kite, making a big hole.
বঙ্গানুবাদ : আমার কনুইটা ঘুড়ির মধ্যে ঢুকে একটা বড়ােসড়াে ফুটো তৈরি করল।

🌐 We had to hurry to fix the kite if we wanted to send it up before the wind fell.
বঙ্গানুবাদ : আমাদের খুব তাড়া ছিল ঘুড়িটা ঠিক করার যাতে আমরা বাতাস কমে যাওয়ার আগে ঘুড়িটা ওড়াতে পারি।

🌐 We rushed into the lighthouse to get some paper.
বঙ্গানুবাদ : আমরা দৌড়ে বাতিঘরের ভিতরে গেলাম কাগজ আনতে।

🌐 We knew there was no more red paper.
বঙ্গানুবাদ : আমরা জানতাম ওখানে আর কোনাে লাল কাগজ নেই।

🌐 We took the first thing that came handy – an old letter lying on the bookcase in the sitting room.
বঙ্গানুবাদ : আমরা হাতের কাছে প্রথম যা পেলাম তাই নিলাম—বসার ঘরে বইয়ের তাকে পড়ে থাকা একটা পুরােনাে চিঠি।

🌐 We patched the kite up with the letter, a sheet on each side and dried it by the fire.
বঙ্গানুবাদ : আমরা চিঠিটা দিয়ে ঘুড়ির দুদিকে তাপ্লি লাগানাের জন্য দুটো কাগজ সাঁটালাম আর আগুনে শুকিয়ে নিলাম।

🌐 We started out, and and up went the kite like a bird.
বঙ্গানুবাদ : আমরা শুরু করে দিলাম, আর ঘুড়িটা পাখির মতাে উপরে উঠে গেল।

🌐 The wind was glorious and it soared.
বঙ্গানুবাদ : চমৎকার বাতাস বইছিল আর এটা অনেক উঁচুতে ভাসছিল।

🌐 All at once – snap! And there was Claude, standing with a bit of cord in his hand, looking foolish.
বঙ্গানুবাদ : হঠাৎ পটাং! আর ক্লড বােকার মতাে এক টুকরাে সুতাে হাতে দাঁড়িয়ে।

🌐 Our kite had sailed away over to the mainland.
বঙ্গানুবাদ : আমাদের ঘুড়িটা ভেসে চলে গেল মূল ভূখণ্ডের দিকে।

🌐 A month later a letter came for Father.
বঙ্গানুবাদ : এক মাস বাদে বাবার কাছে একটা চিঠি এল।

🌐 After he finished reading it, his eyes looked as if he had been crying.
বঙ্গানুবাদ : যখন তিনি চিঠিটা পড়া শেষ করলেন, তার চোখ দেখে মনে হচ্ছিল তিনি যেন কাদছিলেন।

🌐 ”Do you want to know what became of your kite?” he said.
বঙ্গানুবাদ : “তােমরা কি জানতে চাও তােমাদের ঘড়ির কী হয়েছে?” তিনি জিজ্ঞেস করলেন।

🌐 Then he sat down beside us and told us the whole story.
বঙ্গানুবাদ : তখন তিনি আমাদের পাশে বসলেন আর পুরাে গল্পটা আমাদের বললেন।

🌐 Father had a brother and a sister.
বঙ্গানুবাদ : বাবার এক ভাই আর এক বােন ছিল।

🌐 He had quarrelled with his brother and left home.
বঙ্গানুবাদ : তিনি তার ভাইয়ের সঙ্গে ঝগড়া করে বাড়ি ছেড়ে চলে গিয়েছিলেন।

🌐 Years afterward, he felt sorry and when he went back, he found his brother had died and he couldn’t find his sister.
বঙ্গানুবাদ : বহুবছর বাদে, যখন তিনি দুঃখিত হয়ে বাড়ি ফিরে আসেন, তিনি দেখেন তার ভাই আগেই মারা গেছেন আর বােনকেও তিনি খুঁজে পাননি।

🌐 The letter father had just received was from his sister, Aunt Esther, mother of Dick and Mimi.
বঙ্গানুবাদ : আর যে চিঠিটি তিনি সবে পেয়েছিলেন সেটা তার বােন, ডিক আর মিমির মা, এস্থার পিসির লেখা।

🌐 She was a widow who lived hundreds of miles inland.
বঙ্গানুবাদ : তিনি ছিলেন একজন বিধবা মহিলা যিনি শত শত মাইল দূরে মূল ভূখণ্ডের ভেতরে বাস করতেন।

🌐 One day when Dick and Mimi were out in the woods, they discovered the kite on the top of a tree and carried it home.
বঙ্গানুবাদ : একদিন যখন ডিক আর মিমি বনের মধ্যে গিয়েছিল, তারা এই ঘুড়িটাকে গাছের ওপর দেখতে পায় এবং সেটিকে বাড়িতে নিয়ে আসে।

🌐 When their mother saw the kite patched with the letter, she turned pale.
বঙ্গানুবাদ : যখন তাদের মা ঘুড়িটির গায়ে তাপ্পি লাগানাে চিঠিটি দেখতে পান, তিনি ফ্যাকাশে হয়ে যান।

🌐 It was the very letter she had once written to her brother.
বঙ্গানুবাদ : এটা ছিল সেই চিঠিটি যেটা তিনি একসময় তার ভাইকে লিখেছিলেন।

🌐 Philippa was her mother’s name and Claude was her father’s.
বঙ্গানুবাদ : ফিলিপ্লা ছিল তার মায়ের নাম আর ক্লড তার বাবার নাম।

🌐 She knew who we must be.
বঙ্গানুবাদ : তিনি বুঝতে পারেন আমরা কে হতে পারি।

🌐 So she sat down and wrote to Big Half Moon and Father received her letter.
বঙ্গানুবাদ : তাই তিনি বসে বিগ্ হাফ মুনে চিঠি লেখেন এবং বাবা সেই চিঠিটি পেয়েছেন।

🌐 Next day, Father went and brought Aunt Esther and Dick and Mimi with him.
বঙ্গানুবাদ : পরের দিন, বাবা গিয়ে এস্থার পিসি, ডিক আর মিমিকে সঙ্গে করে নিয়ে আসেন।

🌐 They have been here ever since.
বঙ্গানুবাদ : তারপর থেকে ওরা এখানেই থাকে।

🌐 Aunt Esther is a dear and Dick and Mimi are too jolly for words.
বঙ্গানুবাদ : এস্থার পিসি খুব ভালো আর ডিক আর মিমি কতটা হাসিখুশি তা ভাষায় বােঝানাে যাবে না।

🌐 But the best of it all is that we have relations now.
বঙ্গানুবাদ : আর সব থেকে দারুণ ব্যাপার হল এখন আমাদেরও আত্মীয়স্বজন আছে।


Choose the correct alternative to complete the following sentences : Our Runaway Kite

(a) The keeper of the Big Half Moon Lighthouse is – (বিগ হাফ মুন বাতিঘরের রক্ষক হলেন -)
(i) Aunt Esther
(ii) Father
(iii) Claude
(iv) Dick
Answer : (ii) Father

(b) The family moved over to the mainland in – (পরিবারটি মূল ভূখণ্ডে চলে যায় -)
(i) summer
(ii) spring
(iii) monsoon
(iv) winter
Answer : (iv) winter

(c) When asked about relations, Father looked – (সম্পর্কের কথা জিজ্ঞেস করলে বাবা তাকালেন -)
(i) happy
(ii) angry
(iii) sorrowful
(iv) irritated
Answer : (iii) sorrowful

(d) In summer the Big Half Moon is always – (গ্রীষ্মে বড় অর্ধেক চাঁদ সবসময় থাকে -)
(i) lovely
(ii) unpleasant
(iii) boring
(iv) dull
Answer : (i) lovely

(e) Back on the island, Claude and the narrator made plenty of – (দ্বীপে ফিরে, ক্লদ এবং বর্ণনাকারী প্রচুর পরিমাণে তৈরি করেছিলেন -)
(i) puppets
(ii) masks
(iii) kites
(iv) envelopes
Answer : (iii) kites

(f) The kite was patched with a – (ঘুড়িটি প্যাচ করা হয়েছিল -)
(i) newspaper
(ii) letter
(iii) envelope
(iv) card
Answer : (ii) letter

(g) A letter came for father after a – (বাবার জন্য একটা চিঠি এল -)
(i) day
(ii) week
(iii) fortnight
(iv) month

Answer : (iv) month

(h) Father left home after quarrelling with his – (বাবার সাথে ঝগড়া করে বাড়ি থেকে চলে গেলেন -)
(i) brother
(ii) sister
(iii) aunt
(iv) uncle

Answer : (i) brother

(i) Dick and Mimi discovered the kite on the top of a – (ডিক এবং মিমি একটু উপরে ঘুড়ি দেখেছিল -)
(i) roof
(ii) tree
(iii) lighthouse
(iv) light post

Answer : (ii) tree


State whether the following statements are True or False. Provide sentences/phrases/words in support of your answer. Our Runaway Kite

  1. People felt that Claude and the narrator were lonesome in the island.
    (লোকেরা অনুভব করেছিল যে ক্লদ এবং বর্ণনাকারী দ্বীপে একাকী ছিলেন।)
    Answer : True
    Supporting statement : They said we must be so lonesome over there.
  2. Claude and the narrator quarrelled.
    (ক্লদ এবং বর্ণনাকারী ঝগড়া করেছিল।)
    Answer : False
    Supporting statement : Claude and I never quarrelled.
  3. Nobody on the mainland had relations.
    (মূল ভূখন্ডে কারো সাথে সম্পর্ক ছিল না।)
    Answer : False
    Supporting statement : Everybody on the mainland had relations.

Complete the following sentences with information from the text : Our Runaway Kite

(i) A boy on the mainland showed _________.
Answer : A boy on the mainland showed Claude how to make kites.
(মূল ভূখণ্ডের একটি ছেলে ক্লদকে দেখিয়েছিল কিভাবে ঘুড়ি বানাতে হয়।)

(ii) On the kite Claude and the narrator pasted _______.
Answer : On the kite Claude and the narrator pasted gold tinsel stars.
(ঘুড়ির উপর ক্লদ এবং বর্ণনাকারী সোনার টিনসেল তারা পেস্ট করেছেন।)

(iii) Claude was standing with _________.
Answer : Claude was standing with a bit of cord in his hand, looking foolish.
(ক্লদ তার হাতে একটি ক্ষুদ্র টুকরা দড়ি নিয়ে দাঁড়িয়ে ছিল, নির্বোধ তাকিয়ে ছিল।)


(a) What did Father find when he went back home years afterward? 
(বছর পর বাবা যখন বাড়ি ফিরে গেলেন তখন কী খুঁজে পেলেন?)
Answer : Father found that his brother had died and his sister was missing.

(b) Where did Aunt Esther live?
(কাকী ইস্তার কোথায় থাকতেন?)
Answer : Aunt Esther lived hundreds of miles inland.

(c) Why did Aunt Esther turn pale?
(কেন কাকী ইস্তার ফ্যাকাশে পরিণত?)
Answer : Aunt Esther turned pale seeing the letter stuck on the kite. It was the same letter she had once written to her brother, and the names Claude and Philippa were those of her parents.


Write a story (within 100 words) using the given hints. Give a title to the story. Our Runaway Kite

crow sitting on a tree-piece of meat in its beak – fox passing under the tree – wants the meat – asks the crow to sing – crow keeps meat under its feet and sings – fooled, fox leaves
The Clever Crow and the Fox
One day a crow found a piece of meat. It sat on the branch of a tree. The piece of meat was in its beak. At that time a fox was passing under the tree. The fox noticed the piece of meat in the crow’s beak. The fox was really greedy. He wanted to get the piece. So the sly fox requested the crow to sing a song. The fox expected that as the crow would start singing the piece of meat would fall from its beak. But the crow had enough wit. It understood the fox’s cunning. So keeping the meat under its feet, the crow started to sing. The crow was able to fool the fox successfully. Disheartened, the fox departed.


  1. What is considered the best part to the narrator? 
    Having relatives is considered the best part to the  narrator.
  2. How were Aunt Esther and Dick and Mimi?
     Aunt Esther was dear and Dick and Mini were too jolly for words.
  3. Why did Aunt Esther turn pale?
    Aunt Esther turned pale as she saw the kite patched with the very letter she had once writter to her brother.
  4. Where did Dick and Mimi discover the kite?
     Dick and Mimi discovered the kite on the top of a tree.
  5. Where did aunt Esther live?
    Aunt Esther lived hundred of miles island.
  6. Who were Dick and Mimi?
    Dick and Mimi were cousins of the narrator.
  7. How did father react after he finished reading in letter?
     Father’s eyes looked as if he had been crying a
  8. Who was the narrator? What was the name of the narrator? 
    Philippa was the narrator.
  9. When the weather is fine. How does the Island look?
    They played shipwrecked mariners signalling to each other with kites.
  10. What had they written on the kite?
    They had written their names full on It – Claude Leete and Philippa Leete. Big Half Moon lighthouse.
  11. How did Claude react when the kite was snapped?
    Claude was standing with a bit of cord in his hand and was looking foolish, when the kite was snapped.
  12. What the kite was compared to?
    The kite was compared to a bird.
  13. How did they mend their kite?
    They mended the kite with an old letter lying in the bookcase in the sitting room. They patched the kite with letter, a sheet on each side and dried it with fire.
  14. Who showed them the process of kites?
    A boy on Mainland showed them the process of making kites.
  15. How the kite got a hole?
     The narrator was bringing the kite. She tripped and fell over the rock and her elbow went clear through the kite making a big hole.
  16. How the kite got a hole?
     The narrator was bringing the kite. She tripped and fell over the rock and her elbow went clear through the kite making a big hole.
  17. How was Claude standing when the kite was snapped?
      When the kite was snapped Claude was standing with a bit of cord in his land and he was looking foolish.
  18. How did father react when he was asked about their relatives? 
    Father looked so sorrowful when he was asked about their  relatives.
  19. “This used to puzzle”-What puzzled Claude and the narrator? 
     That everybody on the mainland had relation except them, used to puzzle Claude and the narrator.
  20. Why did they (Claude and the Narrator) quarrel with the mainland children?
    They quarrelled with the mainland children as there was none of them on the Big Half moon.
  21. Why did the people pity them?
    People pitied them as they thought they must be very lonesome over the island.
  22. What was considered as funny part to the narrator?
    When the narrator, Claude and father returned, people on the mainland pitied them. That was considered as funny part to the narrator.
  23. “We live on the Big Half moon island”-Who are referred to as ‘we’ here?
    Hence the word ‘we’ referred to father, Claude and Narrator and Aunt Esther and Mimi and Dick..
  24. How had they become more than Father, Claude and the narrator? 
     They had became more than Father Claude and the narrator because of a kite.
  25. Who is the keeper of the light house?
     Narrator’s father is the keeper of the light house.
  26. When did they move to mainland?
     In winter, when the harbour is frozen over, they moved to mainland. fter he finished reading the letter.
  27. With whom had father had quarrelled?
     Father had quarrelled with his brother.
  28. Why did father leave home?
     Father left home because as he had quarrelled with his brother.
  29. What did the narrator find one year after when he went back home?
    When he went back home he found his brother had died and could not find his sister.
  30. Who was the narrator? What was the name of the narrator? 
    Philippa was the narrator.
  31. When the weather is fine. How does the Island look?
     When the weather is fine the Island looks blue and calm with little wind and ripples.
  32. What they played with kite?
    They played shipwrecked mariners signalling to each other with kites.
  33. What had they written on the kite?
    They had written their names full on It – Claude Leete and Philippa Leete. Big Half Moon lighthouse.
  34. How did Claude react when the kite was snapped? 
    Claude was standing with a bit of cord in his hand and was looking foolish, when the kite was snapped.
  35. What the kite was compared to?
    The kite was compared to a bird.
  36. How did they mend their kite?
    They mended the kite with an old letter lying in the bookcase in the sitting room. They patched the kite with letter, a sheet on each side and dried it with fire.
  37. Who showed them the process of kites?
    A boy on Mainland showed them the process of making kites.
  38. How the kite got a hole?
     The narrator was bringing the kite. She tripped and fell over the rock and her elbow went clear through the kite making a big hole.
  39. How the kite got a hole?
     The narrator was bringing the kite. She tripped and fell over the rock and her elbow went clear through the kite making a big hole.
  40.  How was Claude standing when the kite was snapped?
      When the kite was snapped Claude was standing with a bit of cord in his land and he was looking foolish.
  41. How did father react when he was asked about their relatives? 
    Father looked so sorrowful when he was asked about their  relatives.
  42. “This used to puzzle”-What puzzled Claude and the narrator? 
     That everybody on the mainland had relation except them, used to puzzle Claude and the narrator.
  43. Why did they (Claude and the Narrator) quarrel with the mainland children?
    They quarrelled with the mainland children as there was none of them on the Big Half moon.
  44. Why did the people pity them?
    People pitied them as they thought they must be very lonesome over the island.
  45. What was considered as funny part to the narrator?
    When the narrator, Claude and father returned, people on the mainland pitied them. That was considered as funny part to the narrator.
  46. “We live on the Big Half moon island”-Who are referred to as ‘we’ here?
    Hence the word ‘we’ referred to father, Claude and Narrator and Aunt Esther and Mimi and Dick..
  47. How had they become more than Father, Claude and the narrator? 
     They had became more than Father Claude and the narrator because of a kite.
  48. Who is the keeper of the light house?
     Narrator’s father is the keeper of the light house.
  49. When did they move to mainland?
     In winter, when the harbour is frozen over, they moved to mainland.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *